Valborg

Idag är det min farmors namnsdag... Hon finns inte längre bland oss men jag minns henne som en vacker kvinna!
Hon bakade de mest fantastiska, tunna pepparkakor med en doft av citron, och om man va snäll kunde man få smaka på hennes goda små vaniljskorpor som hon hade i en burk i ett av överskåpen i köket... :)

Jag spenderar helgen hos päronen.
Hade tänkt gå ner till sjön och titta på elden och lyssna på kören som sjöng vårsånger...men valde att stanna hemma och titta på första programmet av 'Trädgårds Fredag' som började idag.
De är inte längre hos Mandelmans på Österlen utan har flyttat in i en kolonilott i Malmötrakten istället.
Det känns som det vilade samma anda över programmet i år som förra året... de fick kanske inte så mkt gjort i kvällens program så det återstår att se va det blir av det hela... men magkänslan säger att jag kommer att gilla det!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0