Lökmarknad

Fram till på söndag är det Lökmarknad på Rosendal på Djurgården!

Jobbade bara halvdag idag så tog en liten cykeltur ut  till Rosendal för att kolla om det fanns några fina lökar att köpa...
Egentligen så är det typ fullt i alla land på torpet..och jag har ju tänkt att jag ska gräva om landen nästa år, så det är ju kanske ingen idé att sätta några lökar i år...
Men kunde inte hålla mig...
Det blev en påse med Kungsängsliljor och en påse med Honungslökar...



Sen hittade jag en bok där över 100 sorters äpplen var beskrivna och avtecknade. Kändes som en matnyttig bok nu när jag har startat "äppelodling" på torpet.. ;)

Såklart var jag tvungen att fika när jag var där, en bit av deras gooooda morotskaka är självskriven..och så blev det en kolasnitt oxå till téet.



Tog en liten runda bland deras äppelträd. De hade små handmålade skyltar med sortnamn och år på sina träd.
Funderar på och göra nått liknande på de nya träden på torpet.




helt otroligt att ett träd kan leva och ge frukt när stammen ser ut på det här sättet!


det bara drällde av frukt på Gråpäronträdet..










Kommentarer
Postat av: Eva

Det päronträdet hade gärna fått bo hos mig. Lingonpäron, ingefärspäron, frossa i päron....

2009-09-17 @ 20:41:46
URL: http://skogseva.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0