Äppel päppel pirum parum...

Till min stora glädje blev det fler äpplen på träden i år än vad jag trodde.
Var väldigt ledsen i början på sommaren när jag upptäckte att det hade gått på svamp, Monilla, på träden. Men det verkar som att träden har svarat bra på min framfart med sekatören. De ser välmående ut och inbillar mig att äpplena är något större än vanligt...'
Trodde inte ens att äpplena skulle räcka till en paj, men de gjorde de med råge. :)
Ska plocka ner alla äpplen innan jag åker hem imorgon så inga äpplen blir kvar i träden och sprider Monillan vidare.





Mumsfillibabba...med massor med vaniljsås. ;)


de fina nya äppelträden som jag ska plantera idag, Farmors Juläpple och Gyllenkroks Astrakan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0