Skogsarbetare

Nu är jag nere på torpet igen! :)
Skönt med en lååånghelg på landet.

Idag har min käre far och jag gjort ett rejalt dagsverke med motorsågen.
I några av våra hagar vid torpet har vi mer "skogsbete" eller vad man ska kalla det, hagar med ganska mkt träd.
Eftersom vi inte har haft får i hagarna på ganska många år nu så börjar det växa igen lite väl mkt.
Så idag tog vi tag i saken och började gallra ur. Enligt rekomendation ska vi gallra ur hagarna så det bara blir lövträd kvar, så flera granar togs ner, men oxå några stora sälgar och en stor björk som stod på svaj.

Jag har aldrig kört motorsåg förut men idag fick jag prova på och ta ner en gran...Kul Kul!! :) Kvistade av många av de träd som pappa fällde oxå och släpade ihop allt ris i snygga högar.... Svettigt värre!! Känns i kropen nu efteråt...lär ha grym träningsvärk imorgon...

Som vanligt glömde jag kameran... :(
Hade varit lite kul att ha före och efterbilder så man kunde sett skillnaden..

Kommentarer
Postat av: Sara L

Vad roligt med ett torp =) Och nere i våra hemmtrakter :P



Ha en jättebra helg!

2009-11-14 @ 18:47:55
URL: http://saraiorebro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0