1:a Advent

Vet inte riktigt om jag har fått nån riktig "Adventstämning" än.
Men jobbar på det!
Hängde upp stjärnar i stora fönstret igår och staken sattes i köksfönstret...
Mariah Carey wailar julsånger ur hörlurarna rakt in i öronen på mig nu när jag sitter och skriver det här...
Tror det får bli lite glögg ikväll oxå... :)

Vad mer kan man göra...??

Känns som det är lite för tidigt att börja med julbaket redan...risken finns ju att det tar slut innan lucia.. ;)

Skulle gärna gått på en Adventskonsert idag och lyssnat på alla fina advents/julsånger, och kanske fått sjunga med i en och annan oxå. Det brukar hjälpa till och höja stämningen en hel del.

För några år sedan var jag på adventskonsert i St. Jacobs Kyrka i Kungsträdgården. Det är en kyrka med en helt otrolig akustik. Körerna som sjöng var jätteduktiga vilket gjorde att jag fick värsta feelingen och var helt salig när vi i publiken fick sjunga med i en del av sångerna. :)
Efter konserten vände sig en gammal dam om som suttit framför mig och tackade för sånginsatsen... Ooooops! Jag har en förmåga och sjunga lite väl högljutt när jag tycker det är roligt. Men det bjuder jag på.. ;)


Kommentarer
Postat av: en som oxå va där!!

Ja det va en fantstisk konsert i den kyrkan..haha hade glömt att damen framför tackade:) sjung ut bara!!!

2009-11-30 @ 23:55:19
Postat av: Frida

BAKA! om du baka så kommer det lukta ljuvligt underbart gott och julkänslan infinner sig direkt! köp en hyacint också, så kan det inte gå snett!



lycka till och god jul!

2009-12-07 @ 11:33:03
URL: http://kakmostrar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0