Ont i hjärtat...

I morse var det dax att gallra bland Solrosplantorna...
Nästan alla frön har grott så det var tre plantor i nästan alla "pluggar" i sålådan. Jag har ingen möjlighet att ta hand om nästan 50st plantor, och för att de ska få plats att växa till sig lite mer innan jag planterar om dem var jag tvungen att skrida till verket med saxen. Lämnade en planta i varje "plugg", resten klippte jag av nere vid jorden...gjorde lite ont i hjärtat att se en stor hög med frodiga skott ligga avklippta på bordet...
Men jag bev snart glad igen när jag såg hur fint det blev när de kvarvarande skotten hade fått var sin liten stödpinne att vila sig mot. :)



Luktärtorna fick en stödpinne i varje "plugg" oxå. 

Började "härda" mina plantor idag...satte ut Solrosorna, Luktärtorna, Tusenskönorna och Violerna på balkongen i morse innan jag gick till jobbet och tog in dem nu på kvällen när jag kom hem. De verkar ha överlevt! :)
Luktärtorna växer så det knakar så det vore bra om de stannade av lite i tillväxten nu när de får stå ute på dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0