Omplantering

Lyckades komma hem "tidigt" från jobbet idag så tog tag i omplanteringen av mina små plantor.
Solrosorna och Luktärtorna var det inga problem med, de plantorna är ju så stora...men med Violerna och Tusenskönorna var det pilligt värre!! De pluttesmå plantorna blev ju nästan mosade när jag pillade med mina stora fingrar...skulle väl kanske väntat ett tag till med att plantera om dem, men det gick av bara farten liksom...får se om de överlever...håller tummarna!!



Violplantorna nere till höger ser helt tilltufsade ut, hoppas de är fighters och repar sig!
Hade bara två brickor att ställa krukorna på så klippte till några pappkassar och ställde en del plantor i för att jag lättare ska kunna bära dem in och ut på balkongen nu när jag håller på och härdar plantorna, smart va! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0