Plantbytarträff

Ikväll har jag varit på Plantbytarträff o träffat några av mina gamla kursare från i höstas.
Hon som vi var hos hade ett jättefint sött hus som låg inbäddat i en lummig fin trädgård. :)
Vi trotsade regnet och kylan och fick en rundvandring bland Rododendron, Azaleor, Pioner, Syrener, Vallmo, Körsbärsträd, Aklejor och massa annat vackert.
Det var en mysig, lummig trädgård som hade mycket att bjuda på runt varje hörn.
Ägarinnan verkar ha väldigt gröna fingrar! :)


fina kontraster mellan blåklint och vallmo. fick frön så jag kan så egna vallmo. :)








mina favoriter vid dammen.


snacka om att jag är avis...!!! hon håller på och bygger ett växthus med murad grund....vill oxå ha!!!


fina detaljer på väggen i växthuset..

Jag bytte bort några solrosor, luktärtor, tusenskönor och violer mot jordgubbar och två andra sorters perenner...jag och namn hör inte ihop, har redan glömt vad de hette, men kommer dock ihåg hur de ser ut som tur är. ;)

Tack för en trevlig kväll alla "Gardenlovers" och ett extra stor TACK till värdinnan för initiativet till träffen och den goda fikan! :)
och tack chauffören för skjutsen! :)

Kommentarer
Postat av: Kalasgott

Sv: Tusen tack!! :-) Detsamma! Åh vilka fina bilder du tar!!

2009-06-06 @ 19:09:29
URL: http://kalasgott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0