Kryddshopping

Idag har tjejkompisen och jag varit på Rosendal.
Vi cyklade genom stan ut till Djurgården i solskenet, man får förena nytta med nöje! ;)
Uppgiften för dagen var att inhandla kryddor till Tjejkompisens balkonglådor. De hade massor av fina kryddplantor från deras egna odling. Det blev dill, persilja, oregano, basilika, gräslök, lavendel, mynta och smultron och några till tror jag...
Hoppas jag får komma hem till henne på middag så jag får smaka på alla dessa goda kryddor! ;)

Förutom kryddinköp så blev det en god räksallad till lunch och några smaskiga kakor till kaffet på det... :)



Tog en sväng med kameran såklart... :)

























Om man tar  vägen utmed vattnet från Rosendal, strax innan man ska svänga ut på bron över till Strandvägen, står det en jättestor, jättefin grind. Förut var den svart vill jag minnas med detaljer i guld...den har varit nedplockad i vår, för restaurering antar jag...men nu var den på plats igen... och alldeles KNALLBLÅ!!! Snacka om min förvåning!! Istället för att fint smälta in i miljön stod den nu där som ett stort utropstecken!!


Kommentarer
Postat av: Tjejkompisen

Lovely söndag fina du. Nu är plantorna i jorden, Anna Järvinen i högtalarna och harmonin är total. Välkommen hit på örtsallad och mojito - any time!!

2009-06-08 @ 21:10:28
Postat av: 2tjejkompisen

Underbara bilder!! Har varit och beskådat tjejkompisens örtaträdgård!

Kram

2009-06-14 @ 12:58:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0