Julmarknader

Idag har jag rantat runt på Julmarknader i stan...

Började med Beckmans tillställning i deras lokaler mitt inne i stan på Brahegatan.
Brukar finnas mycket uppfinningsrikedom hos designelever och så var fallet även här.
Det fanns smycken gjorda av diverse material, en hel del stickat, väskor gjoda av flätade skärp, mycket olika tryck... och helt plötsligt satt min granne där och sålde grejor, visste att han pluggade men inte vad, han sålde vakumförpackade saker från hans barndom...små skor, hans första skrivbok från skolan, ett "blandband" och mkt mer... :)

Andra stoppet var på Rosendal ute på Djurgården, mitt favvoställe. :) Till min stora förvåning och glädje så var det inte proppfullt med folk där, det gick att komma fram till försäljarna och man behöved inte ens köa för att fika...!!
Köpte mig en klump med ekologisk pepparkasdeg.



Och så fikade jag såklart... :)


Blev en julskinksmacka med sötstark senap och ett glas med varm, kryddad äppelmust, det smakade smaskens!! Men så kostar det oxå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0