Myshelg

Åkte ner till torpet idag, ska ha en skön långhelg med några dagar på torpet och några dagar i Göteborg.
Solen har lyst från en klarblå himmel hela dagen och har värmt luften till nästan sommartemperaturer. :)
Självklart ville man vara ute och fixa i trädgården!! :)



Pappa var  på torpet när vi kom, så började med  att hjälpa honom att lasta på panelbrädorna, som revs bort från gaveln på ladan i början på sommaren, på kärran till traktorn. Sen körde JAG traktorn ner till hagen och backade intill högen med bråten som ska eldas upp där vi lastade av allt..... det var säkert minst 10 år sen jag körde traktorn sist så kände mig mäkta stolt att jag kunde köra den utan några närmare instruktioner. :)

När det var klart var det dags att plantera alla lökarna jag köpte på Rosendal i söndags. Tyvärr har jag inte riktigt koll på vart jag har satt lökar sen tidigare så det var på ren chansning jag grävde mina hål där jag tyckte lökarna skulle passa i landen, lyckligtvis stötte jag inte på någar lökar sedan tidigare år...
Hade även köpt pärlhyasint och vårstjärna som jag tryckte ner i gräsmattan.
Nu är det bara till att vänta till våren och se hur det blir...spännande!! :)

Äppelträden på torpet har inte blivit klippta på typ 15 år och skulle behöva gallras ur, hade tänkt att jag skulle få lära mig hur man gör på kursen och fixa det sen, men kunde inte hålla mig utan plockade fram min lilla såg och sekatör och gick lös på det ena trädet....vågade inte ta för mycket, men det kändes lite luftigare när jag var klar iallafall... :)
Får se om trädet ger nån  frukt nästa år...



Imorgon bär det av till Göteborg, ska till Burgården på ´studiebesök´ på deras Trädgårdsutbildning som jag funderar på att söka till efter nyår, ska bli spännande! :)
Blir nog ett besök på bokmässan också, hoppas få tag på några nya roliga trädgårdsböcker. :)

Just d ja, var nere i skogen o plockade lite härliga, gula kantareller idag också!! De kommer passa finfint till middagen på lördag.. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0