Ett samtal

Idag ringde det från det där okända numret igen...och jag hann svara...
Det var surgubben från vux i Sthlm, han lät lika butter som sist jag pratade med honom...
Hela samtalet igenom tydde jag det som han sa som att jag skulle få ett avslag på min ansökan till utbildningen i Göteborg...
Det var inte förän han sa sin sista mening som jag fattade att han hade godkännt ansökan!!! :)
Tjooohoooo!!! Jag har kommit ett steg närmare att komma in på utbildningen!!! :)
Nu ska jag bara klura ut om jag verkligen vill bli trädgårdsmästare till 100%, eller om det bara är en fantasi jag har roat mig med....
Är ju inte kräktrött på det jag jobbat med de senaste 15 åren, men känns väldigt inspirerande när jag tänker på att få jobba med trädgård.
Det är ju inget som säger att jag inte skulle kunna kombinera de båda yrkena i framtiden... vore kul och jobba med båda.
Känner mig som en åsna mellan två höstackar...
Får bli några fikastunder med kloka vänner närmaste tiden så de kan ge mig lite goda råd. :)

Kommentarer
Postat av: Jonte

Grattis till steg 1!

2008-11-04 @ 18:56:17
Postat av: Jonte

Jo, skulle skriva lite mer innan jag postade....



Det är klart att man måste fundera på vad man vill och om det är det man vill. Nu så har du kommit förbi ett "problem" och kan släppa tanken på det!

2008-11-04 @ 18:59:47
Postat av: jonas

GRATTIS!!!Jösses vad spännande och vad mycket tankar som ska igenom huvudet innan du bestämmer dig för vad som känns rätt.Men jag om ngn vet ju hur häftig känsla det är att förverkliga en dröm man har, speciellt lite senare i livet när man känner för att ev sadla om. lycka till med ditt beslut:)

2008-11-04 @ 22:53:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0