Sissinghurst

Igår var det näst sista gången på trädgårdskursen...
Två av deltagarna redovisade sina arbeten om deras trädgårdar. Kul att se och höra hur andra tänker kring färg och form.
Resten av tiden fick vi hjälp av läraren om det var något som vi undrade över eller ville bolla idéer.
Jag är i princip färdig med min ritning, men läraren fick mig att tänka om lite...
Jag ska behålla formerna i trädgården, men ta bort en del av landen och ersätta dem med lite högre gräs med buskar, större perenner mm utplanterade i grupper. Helt klart lite mer underhållsfritt! ;)
Idén fick läraren av av mina former i trädgården som han tyckte påminde om de klippta gångarna på ängarna vid Sissinghurst i England.
Kolla in länken så finns det massa fina bilder från Sissinghurst. :)
Ska bli spännande att höra vad resten av klassen tycker när man redovisar nästa gång....




Kommentarer
Postat av: Jonte

Ser med spänning fram emot att få besöka Västra Götalands svar på Sissinghurst!!

2008-12-04 @ 20:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0