Snowdropwalk

Cyklade förbi Trädgårdsföreningen i veckan...
 
Tvärnitade utanför entrén vid Bältesspännarparken när jag fick syn på att snödropparna hade börjat slå ut i parken. :)
 
Parkerade cykeln och tog mig en liten promenad i det fina vädret på deras snödroppspromenad som finns längs stigarna utmed kanalen.
När jag gick min trädgårdsutbildning praktiserade jag en månad på vårkanten i Trädgårdsföreningen, och då fick jag bla vara med att plantera snödroppar till deras snödroppspromenad. Att vi planterad dem på våren var för att de precis hade haft en snödroppsutställning i växthuset som Hannu Sarenström gjort. Och istället för att slänga alla lökar som varit med på utställningen så grävde vi ner dem på kullarna längs kanalen.
 
Idén till snödroppspromenaden kommer från en av trädgårdsmästarna på Trädgårdsföreningen som är engelsman. I England har de sedan länge vad de kallar för Snowdropwalks, vita hav av snödroppar längs promenadstråk. Underbart vackert!! :)
Passa på att ta en sväng in i Trädgårdsföreningen om du har vägarna förbi!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0