Töllås Fårgård

Om ni tar er en tur till Orus så kan jag varmt rekommendera er att en sväng förbi Töllås Fårgård en bit ovanför Henån!!
 
De har ett mysigt litet trädgårdscafé där man kan njuta av goda kakor o läskande fläderblomssaft eller den egengjorda fårkorven mitt bland grösaksland o blomstrande rabatter. :)
 
 
Om man kommer söder ifrån o ska ta sig till Orust måste man åka över den pampiga Tjörnbron.
 
 
Jag mumsade i mig gårdens egna fårkorv o till det drack jag deras hemgjorda fläderblomssaft(den va så god att jag köpte med mig en flaska hem!)
Till efterrätt tryckte jag i mig en jättegod morotskaka o en kopp kaffe. :)
 
 
Avnjöt fikan under ett körsbärsträd, mitt mellan grönsakslanden o en prunkande rabatt. :)
 
 
En bit bort låg mamma anka med sina små duniga ungar o vilade i skuggan av en Kastanj.
 
 
.............................................................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0