Näsuddens Handelsträdgård

Sommaren 2012 jobbade jag på Näsuddens Handelsträdgård på Smådalarö i Stockholms skärgård.
 
Det var en fantastisk sommar.
Första jobbet efter utbildningen inom trädgård.
Lärde mig massor inom yrket o personligt.
 
En sommar på ett fantastiskt ställe som jag inte vill vara utan.
 
 
Näsudden stod lite i ett vägskäl efter den sommaren, antingen var man tvungna att satsa mer eller så fanns det risk för att det vackra stället skulle gå i graven.
Man bestämde sig för att satsa, man ordnade bla så att besökarna skulle kunna köpa fika.
Man till o med annonserade, vilket aldrig förut hade hänt(!)...
 
 
Men dessvärre så lyckades man tydligen inte ända fram, vid årsskiftet stängdes Näsuddens Handelsträdgård för offentligheten...
Jag hoppas innerligen att familjen som äger Näsudden kommer att fortsätta  förvalta stället så det inte förfaller utan får fortsätta vara den fina pärla i Stockholms skärgård som det har varit. 
 
 
.................................................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0