Rockhängare

På  min trädgårdsutbildning fick vi lära oss att det värsta man någonsin kunde göra var att lämna ¨rockhängare¨ på träden när man beskar!
 
När jag var på torpet förra veckan hade de som arrenderar våra åkrar röjt runt åkrarna för att koma fram med sina gigantiska maskiner...
 
Jag förstår syftet med deras tilltag helt och hållet..
Men jag önskar att de hade gjort det snyggt och enligt ¨boken¨!!
 
Istället för att beskära träden snyggt och rätt har de istället gjort alla fel man kan göra!!
Fina Ekar och Askar som står på led fram till topet, nästan som i en liten allé, har de kapat hej vilt så de ser helt stympade ut... :(
 
Blev väldigt ledsen och arg när jag såg vad de hade gjort!!
Önskar de hade sagt till innan så kunde vi varit med och hjälpt till så det hade blivit snyggt och rätt gjort...
 
Får försöka snygga till träden så gott det går i JAS i år...
Hoppas de inte har tagit för stor skada av tilltaget.
 
Hade hoppats på att få bli gamal tillsammans med de vackra träden.
 
 
Såhär hemskt såg det ut på nästan alla träd de hade sågat i.... :(
 
...........................................................................................................................

Kommentarer
Postat av: Botti

Men fy vad trist! :(
Hoppas verkligen att du kan få ordning på det senare i år!

Kram

/B

2013-01-19 @ 00:10:32
URL: http://bottimedmera.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0