Hemland?

Igår fick jag möjligheten att gå på Operan och titta på en dansföreställning! :)
 
Föreställningen heter 'Hemland?' och är i två delar...
 
 
Den första delen var fartfylld och med en hyfsat tydlig story om rotlöshet och frågan om vart man hör hemma... Musiken till stycket framförs av ett live-band på scenen.
Den andra delen hade ett helt annat uttryck och kanske inte nån direkt story. Den var mer strikt och hade nästan lite robot-feeling... 
 
Är ju tyvärr dålig på att förklara saker och handlingar så det kanske inte lät så inspirerande...
Men hela föreställningen var jättebra...om jag måste välja så tycker jag kanske att andra delen var lite bättre.
Kanske mkt på grund av att jag blir otroligt imponerad av dansarnas kroppskontroll och deras förmåga att vara synkrona och precisa i sina rörelser.
 
Gå in på Göteborgs Operans hemsida så kan du se en liten snutt av föreställningen! :)
http://sv.opera.se/
Gillar du det du ser tycker jag verkligen att du ska gå och kolla!! 
Dessvärre är det bara två föreställningar kvar... så skynda att boka!! :)
 
........................................................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0