Ursäkta än en gång...

Jag får ursäkta mig än en gång för att jag inte har gjort några inlägg på flera dagar!!
.
Det har varit en händelserik vecka i mitt lilla liv!
På ett bra sätt!!
Men ack så snurrigt det har varit, men nu tror jag att jag äntligen har kommit fram till ett beslut som känns rätt!! :)
.
Jag har sökt minst tio trädgårdsjobb här i Götet inför säsongen. Tills för en vecka sedan hade jag bara hör nått från typ tre ställen...
Fick komma på intrevju på ett av ställena... Men det ledde tyvärr inte till nått jobb, varken där eller på de andra ställena.
.
Dessvärre hade jag inte sökt några jobb i Sthlm, där jag ju har bott tidigare och har en del kontakter inom trädgårdsvärlden, pga att jag har haft ett förhållande baserat här i Götet...
Nu är det förhållandet avslutat sen några veckor tillbaka (ni kommer inte höra så mkt om Mon här i framtiden..) så jag började så smått kolla efter jobb i storstan, även om jag trodde det var kört att hitta nått såhär nära säsongens start...
Till min stora glädje hittade jag en annons förra helgen om att Millesgården sökte folk! :)
Jag besökte Millesgården för typ två år sedan och vet att jag tyckte det var en vacker park med alla Milles statyer och fontäner. :)
Jag svängde ihop en ansökan och skickade iväg.
För att bara få lite koll på läget messade jag en kompis i Sthlm som är ansvarig på Näsuddens Handelsträdgård på Smådalarö. VIlle höra med honom vad han trodde om att jobba på Millesgården...
Då visade det sig att han hade en tjänst ledig hos sig oxå! :)
Så då fanns det plötsligt två tänkbara jobb i sthlm! :)
.
Jag mailade en ansökan till Näsudden på måndag kväll och på tisdag förmiddag hörde de av sig och sa att de va intresserade! :)
Kommande dagar ville även två jobb här i Götet att jag skulle komma på intervju...
Helt plötsligt var jobbkarusellen igång!! Det blev snurrigt värre!!
.
I onsdags eftermiddag var jag på intervju på ena ställe i Götet, torsdag förmiddag var jag på intervju på det andra Gbg-jobbet.. I torsdags eftermiddag åkte jag till Sthlm för att gå på intervju på Näsudden i fredags...
.
På fredags kvällen stod det klart att jag helt plötsligt hade tre jobb att välja mellan, alla ville ha mig!! :)
AAAAaaaaaaaaa... Ett lyxproblem, jag vet, men inte lättare att välja rätt för det!!
.
Jag har stött och blött fördelar och nackdelar med alla jobb mot varandra...
Näsudden kändes helt klart bäst som jobb, mest inspirerande arbetsuppgifter som jag oxå tror ger mig mest och bäst erfarenheter att komma med när jag ska söka jobb inför sommaren nästa år.
Men det fanns några små hakar... Fixa boende i Sthlm, måste skaffa bil, hyra ut min lya i Götet...
Inget av jobben här i Götet kändes 100%-iga...
Ett efter ett har nu hakarna med Näsudden löst sig... Jag kommer bo vackert och billigt i ansluting till jobbet, bil får jag hjälp med av mina snälla päron, min hyresvärd har gett klartecken för att jag får hyra ut min lght och jag har kanske redan en hyresgäst...
.
Konstigt nog så löser sig alltid det mesta på nått sätt! ;)
.
Imorgon kommer jag att tacka JA till jobbet på Näsuddens Handelsträdgård!!! :)
.
Hoppas det kommer bli en riktigt bra och kul sommarsäsong!! :)
.
.......................................................................................................................................

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lycka till med alltDet kommer att bli superbra! Det känns så iaf. Som sagt så ordnar sig det mesta. Om det skulle knaka så finns vi ju kvar här på "bästkusten" hela tiden. Du är alltid välkommen. Kram kramsyrran

2012-03-27 @ 19:05:39
Postat av: J.

Grattis, Karma kallas det för!!

2012-03-27 @ 19:19:46
Postat av: Johan

Jag hoppas du får en jättetrevlig sommar!

2012-03-28 @ 03:47:20
URL: http://johanstickar.se
Postat av: botti

Å grattis till jobbet! Å vad härligt att allt löste sej med lägenheten oxå! :)

Lycka till!



Jag har oxå fått jobb. Börjar på måndag! Pirrigt värre! :)



kram



/B

2012-03-29 @ 17:38:20
URL: http://bottimedmera.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0