Millesgåren

När jag var i Sthlm i helgen passade jag på att ta en sväng till Millesgården...
.
Sökte jobb på Millesgården till säsongen men har inte hört nått från dem...
Men kände ändå att jag ville åka ut och kolla hur det såg ut där...sist jag var där var för typ två - tre år sedan.
.
I parken står en hel del av Carls kända statyer och fontäner, oftast lite mindre kopior av orinalen, men pampiga ändå! :)
.
Det är inte bara i Götet som Poseidon står och visar sin lekamen...
.
.
Förra årets april-skämt i Götet var att man skulle förstora hans lille pillevick... får se vad det blir i år...!?
.
.
Europa och tjuren...orginalet tror jag står i Halmstad...
.
.
Det enda som hade tittat fram i rabatterna på Millesgården var några Julrosor...
Men ack så vackra de var!! Otroligt fina färgskiftningar!! :)
.
.
Inne i Milles hus fanns det mkt fin konst oxå, både mindre skulpturer som denna på bilden, men även stora förlagor till några av skulpturerna ute i parken.
.
Huset var rikt utsmyckat i interiören, bla var golven i många rum gjorda i mosaik...
.
.
Jag kan varmt rekommendera ett besök på Millesgården i sommar när alla fontäner är igång!!! :)
.
........................................................................................................................................

Kommentarer
Postat av: Millah - mamma till Amilia ❤

Hej allt bra? :)

Har flera roliga tävlingar i bloggen: http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html

Var jätte gärna med och tävla! Ha det bra ★ Kram // Millah

2012-03-31 @ 23:23:01
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0