Kopia

Förra veckan började vi med vårat stora projekt i Bild & Form kursen...
.
Vi ska kopiera ett konstverk av en känd konstnär.
Jag har valt att kopiera en tavla av Van Gogh som heter "Sunflowers in a vase".
En målning helt i olika nyanser av gult...med en anings inslag av grönt...
.
Jag gillar Van Gogh´s sätt att måla med tjocka lager av färg så att målningarna nästan blir i 3D. :)
Men jag har märkt att det är svårt att få fram den effekten, tycker jag kladdar på massor av färg men får ändå inte riktigt till det...
Men skam den som ger sig, man får lägga lager på lager av fär så ska jag nog får till det tillslut! ;)
.
Såhär ser orginalet ut...
.
.
Jag började först med att grundmåla motivet i kontrastfärgerna till de slutliga färgerna tavlan ska ha.
.
.
Idag måladejag första lagret av bakgrunderna...
Man kan kanske börja ana motivet lit... ;)
Det kommer inte bli nån exakt kopia av målningenmen jag hoppas få fram så att man får samma känsla av målningen... ;)
.
.
Om ytterligare många fler lager färg hoppas jag att jag ska vara nöjd med målningen...! :)
.
...................................................................................................................................

Kommentarer
Postat av: Johan

ska bli spännande och se resultatet!

2012-03-19 @ 23:55:37
URL: http://johanstickar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0