Grönsakslåda

I slutet på förra veckan fick jag äntligen tummen ur och fixade till min lilla grönsakslåda! :)
.
Jag räddade en gammal trälåda från majbrasehögen på jobbet som jag tänkte jag skulle odla lite grönsaker.
Sen har den blivit ståendes, tills i förra veckan.
Klädde insidan med plast med hål i och sen öste jag i massa jord, svårare än så var det inte! ;)
.
Jag sådde Sockerärtor, Morötter och Rädisor, och så satte jag Rödlöken jag hade förgrott i växthusen på jobbet.
En tuss med Pesilja och Dill fick plats oxå. :)
.
.
Rädisorna har redan börjat titta upp!! :)
.
.
Förhoppningsvis ska sockerärtorna klättra fint på pinnarna längst bak i lådan! ;)
.
Meningen är att jag ska snickra ihop en låda av gammalt virke som jag räddade från samma majbrasehög.
I den lådan tänkte jag sätta mina luktärtor som jag har förgrott i växthusen på jobbet...
Sådde en hel påse med frön, men bara 9 små plantor har tittat upp hittills.
Men de kommer nog ge tillräcklig fröjd för öga och näsa vad det lider. :)
.
............................................................................................................................................

Kommentarer
Postat av: Jonas

Åh, fint. Kan inte du ta hand om min balkong med ,)

2012-06-25 @ 21:44:27
URL: http://jonasnoren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0