Perspektiv

Vi har hållt på med perspektiv i skolan sista veckan...

Jag säger som vanligt... Kul, men svårt. ;)

I måndags fick vi sitta med linjal och rita bord, lådor, stolar och annat i perspektiv... Klurigt som bara den när man ska tänka på Centralperspektiv, Tvåpunktsperspektiv, Horisontallinjer och Siktpunkt...

Idag skulle vi ta med en skokartong som vi skulle inreda med valfria grejer som vi skulle ha med.
Sedan skulle vi skära upp ett sikthål i en sida och sedan hål i "tak" och sidor för att få ljus insläpp...

Jag inredde min låda med lite trädgårdstema, hade med mig en sekatör, några lökar, en spade och så slank det med ett par värmeljus oxå.



Hann bara skissa upp det lite löst innan lektionen va slut för dagen...


Fortsättning följer.. ;)

...........................................................................................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0