Oat´n Peanut Cookies

Funderar på att ha lite caféverksamhet i sommar...

Kurar lite på utbudet av bakverk som ska finnas isf.
Tänkte att det var dax att börja provbaka!! ;)

Jag gillar mammas havrekakor...men hon har russin i som jag alltid pillar bort...
Så tänkte man kunde göra dem med en annan fyllning.
Det finns tex cholkadpluttar med diverse smaker att köpa...
Hittade sånna pluttar med jordnötssmak hemma hos pvn så rörde ihop en sats med smet och öste i lite pluttar! :)

Resultatet blev som jag hoppades på! :)
Cookiesliknande kakor med jordnötssmak.
Mumsfillibabba!!! :)



Till en sats av mors havrekakor med en twist behöver du:

150gr smör
1½dl strösocker
3dl fiberhavregryn
2dl vetemjöl
1 tsk bikarbonat
1½ dl chokladpluttar

Rör smör och socker i en bunke.
Blanda i havregryn, mjöl och bikarbonat, jobba ihop allt tills degen blir jämn.
Häll i chokladpluttarna blanda tills pluttarna är jämnt fördelade i degen.
Häll upp degen på ett mjölat bakbord och forma till en rulle. Skär rullen i bitar (ca15st) och forma till bollar.
Lägg bollarna på plåtar klädda med bakplåtspapper. Tryck till bollarna en aning så de blir lite plattare.
Grädda kakorna i mitten av ugnen på 150 grader i ca 15min.


Nordlycka Oat´n Peanut Cookies...
Mumsssssssssssssssssssss!!! ;)

....................................................................................................................................................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0