Horisontell

Min lilla Amaryllis är ett kapittel för sig!!

Den beter sig inte riktigt som sig bör...
Först och främst så hade den ju redan satt igång att växa när jag hittade den i sin lilla påse av säckväv.
Då var den krokig, men rätade senare på sig och växte rätt upp...

Jag kände att nog var bäst att binda upp den när den var på G att börja blomma så den inte skulle välta eftersom jag inte hade planterat den utan den bara stod på en glasburk...

Den fick fint blått paketsnöre om sig och jag knöt fast den i handtaget på fönstret.
Men efter nån dag hittade jag Amarylllisen liggandes på köksbordet iaf...!!
Och den hade börjat bli krokig igen!!

Så då fick jag helt sonika klippa av den blommande stängeln och sätta den i en vas, och sen fick jag göra en upphängningsanordning till den nya stängeln som nu är på G att börja blomma...

Den nya stängeln växer nämlige mer eller mindre horisontellt....!!!!



Sätter hoppet till den tredje lilla knoppen som är på väg upp ur löken, att den får en rak och fin stängel..!! ;)

...................................................................................................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0