Ett skepp kommer lastat

Idag har vi haft datalektion som alltid på torsdagar...
.
Det snurrar rätt rejält i mitt lilla huvud på dessa lektioner!!!
.
Vi arbetar i ett program som heter InDesign.
Vi ska bla lära oss göra visitkort och annat sköjj. :)
.
Idag skulle vi "rita" av en pixelbild så att den blev vectorbaserad istället...
Pilligt värre skulle jag vilja påstå.
.
Jag satt och klickade och fixade och tyckte att jag fick till ett hyfsat resultat...
Tills jag lyfte blicken från min dataskärm och kollade på mina klasskamraters alster...
Konstaterade ganska snabbt att min båt var den fulaste av de alla!!! :(
Well well, man gör så gött en kan...
.
Orginalet som är pixelbaserat såg ut såhär:
Jag började glatt fixa och trixa med bilden i InDesign...
.
.
"Färgglatt" var lärarens kommentar när han fick se vad jag höll på med...
.
.
Så här blev resultatet.... ;)
.
Har fått InDesign på min nya dator så tror jag ska försöka pilla med en ny version av båten hemma och lämna in oxå....
.
.............................................................................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0