Nostalgitripp

I lördags hade jag en liten nostalgitripp i mina gamla kvarter på Hornstull/Söder...
.
Jag började med en promenad bland kolonilotterna på Tanto.
.
.
Ser nästan ut som man var utomlands! ;)
.
.
En klematis med pyttesmå söta blommor...
.
.
Hydrangea....
.
Jag fortsatte med ett träningspass på gamla ¨hemmagymmet¨med en avslutande runda runt Årstaviken, som jag brukade på den gamla goda tiden. ;)
Snittade kilometern på 4.31 på rundan, känns bra inför kommande lopp framöver!
.
Efter träningen tyckte jag att jag va värd en finpizza! ;)
Gick till favvopizzerian och beställde en Mezza Luna, ¨-som vanligt!¨ sa killen i kassan...
Hur i hela värden kommer han ihåg att jag brukade beställa det, det är typ 2 år sedan sist!!!!
Käkade jag så mkt pizza när jag bodde där...???!
.
.
Mätt och belåten tog jag mig till Vitabergsparken och kollade på franska akrobater, de hade sjukt bra kroppskontroll och slängde varandra till höger och vänster i luften, stod på varandras huvuden, slog volter och gjorde andra hissnande konster, allt utan skyddsnät!!
.
Vart fikasugen efter att ha sett på alla våghalsiga övningar så tog mig en 7eleven-fika på Mariatorget...
.
.
Daimstrut-Pear och en latte är aldrig fel!! ;)
.
Avslutade dagen med att gå på bio.
Många av mina polare har rekommenderat filmen 'Weekend'. Så när jag passerade Victoriabigrafen på Götgatan och såg att de visade filmen där slank jag in och kollade om de hade några biljetter kvar till föreställningen som skulle börja om 20min, det hade de. :)
Filmen visades i Victorias minsta salong med 16 platser...kändes som man satt i någons källare och kollade på film... ;)
Filmen var jättebra, tänkvärd och känslofull...
.
.
En av de vackra fontänerna på Victoriabiografen...
.
.
Man måste ju ha lite biogodis när man ser på film... ;)
Den smakade smaskens!! ;)
.
.............................................................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0