Vårlökar på torpet

Var till torpet en snabbis idag...
.
Skulle hem till päronen och hämta bilen jag ska få bruka över sommaren...
En liten fin blå pärla som jag kommer ha stor nytta av nu när jag ska jobba. :)
.
Passade på att ta svängen förbi torpet och hämta lite grejor när jag ändå va i krokarna.
.
Det var en hel del vårlökar som hade kommit upp över allt...
.
.
I den lilla "reservrabatten" som är vid "uteplatsen" tryckte jag ner alla tulpanlökar som blev över förra året...
Kommer inte ihåg vad det var för färger på lökarna så kommer bli spännande att se när de blommar! :)
.
.
Vid söder-rabatten har påskliljorna vandrat ut ur rabatten, det växer fler påskliljor utanför rabatten än i rabatten... ;)
.
.
I öster-rabatten har det kommit upp massor med tulpaner, om jag inte har helt fel så är de gula och orangea i färgen...
.
.
Mittemot öster-rabatten ligger en lilla påskliljsdungen utmed stenmuren...
.
Det var dock bara en liten påsklilja som blommade ännu...
.
.
I lilla öster-rabatten var min lilla favorit på väg upp bakom några tulpaner, Fritillaria meleagris, den rutiga
skönheten - Kungsängsliljan! :)
.
.
I rabatten ut med stenmuren som jag fortfarande håller på att anlägga hade några minipåskliljor tittat upp. :)
.
.
Och även lite tulpaner...
Kommer inte ihåg vad det va för färg på dem heller...men tippar på rosa eller lila... ;)
.
Får be mina kära päron ta bilder och skicka till mig så jag får se allt när det blommar. :)
För jag hoppas att inte rådjuren eller haren hittar in i trädgården och käkar upp alltihop innan det hinner blomma !!!
.
Hoppas kunna ta nån liten korthelg på torpet då och då i sommar iaf, annars kommer jag nog sakna det för mkt...
.
..............................................................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0