Extraknäck...?

Idag har jag varit på mitt livs första audition!! :)

Såg en annons i Metro för nån vecka sedan, Göteborgs Operan sökte statister till en uppsättning med premiär i februari...

Jag gillar ju det mesta som har med musik, sång, dans o skådespeleri att göra så jag knåpade ihop en ansökan o skickade in!! ;)

Jag har stått lite på scen förut men det har mest varit på skojj...
Den mest meriterande grejen jag gjort är väl en liten statist roll som frisör i musikalen Singin' in the Rain på Oscar's Teatern i Sthlm...med EN hel egen replik!!! ;)
"- Alla hade sånna på den tiden!!"
Man kan betona den repliken på väldigt många olika sätt kan jag lova...!! ;)

Jag fick ett positivt svar på ansökan och i morse var det dax att visa upp sin talang för den amerikanske koreografen!!
Som tur va behövde man inte göra nått eget solonummer utan upplägget på auditionen var som en woorkshop med massa olika övningar tillsammans med de 19 andra killarna i gruppen.
Svårt att vet hur man gjorde ifrån sig, men det var en kul grej och jag är en erfarenhet rikare! :)

Om två veckor får vi svaret på om man kommer med eller inte... Spännande!! ;)
Skulle va kul att få spendera mörka vinterkvällar i strålkastarljuset på Operans stora scen!! :)


Kommentarer
Postat av: Botti

Åh vad spännande! Håller tummarna för dej! :)



/B

2011-10-02 @ 01:03:18
URL: http://www.bottimedmera.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0