Det börjar arta sig...

Nu kan jag inte hålla mig längre... ;)

Måste visa lite kort på vad som hänt på Mon det senaste trots att det inte är helt klart... ;) 

Mitt jobbmed att skrapa färg har ni ju kunna följa på bild sen innan...
Nu är hela väggen till höger om verandan ääääntligen klar!! :)


Känner mig sjuuukt nöjd!!
Nu ska det bara slabbas på lite färg så är den helt klar inför vintern! :)
Visst är det nya fönstret fint!!? Ett lika dant ska sättas in på andra sidan verandan oxå.

På själva verandan har det hänt en heeeel del de senaste....
Vet att ni har sett dem förr men börjar med bilderna från första början.


massor med Murgröna täckte typ halva verandan...


kändes ganska tomt när murgrönan kom bort på framsidan...


sen togs all läkt bort... (nu kan ni se att jag har börjat skrapa färg på vänster sida om verandan oxå..)


sen reglades väggen upp och isolerades...


fönstren tog ut och det sågades ur för att sätt in ett nytt större fönsterparti...


fönstren sattes in...


ny panel är uppsikad...


och så lite färg på det... ;)


nu har jobbet med "lillsidan" på verandan kommit halvvägs... det förbereds för nytt fönstterparti där oxå, men det kommer inte sättas in förän till våren.

Så det som återstår att göra nu är...
Att skrapa färdigt väggen till vänster om verandan.
Byta fönstret på väggen till vänster.
Och sen massa fin färg på allt ihop!! :)

Vi hoppas på att bli klara inom de kommande två veckorna...om vädret tillåter!!

Bildbevis kommer när det är kklart! ;)

............................................................................................................................................

Kommentarer
Postat av: Karin Tjäder

Tack för en riktigt bra sida, här har jag funnit många recept!

2011-11-21 @ 15:03:08
Postat av: Nordlycka

Kul att du gillar det jag tipsar om!! :)

//Klas

2011-11-21 @ 19:37:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0