Ett litet telefonsamtal...

Tänk att det kunde vara så lätt att få ett besked...

Jag har ju den senaste tiden försökt få reda på om jag har behörighet att söka till högskola eller om jag måste läsa in massa ämnen på vux innan.
Har pratat med X-antal studievägledare och andra som borde veta...men ingen har velat ta i problemet...

Till sist blev jag hänvisad att maila högskolan direkt och kolla med dem.
Sagt och gjort, jag skickade iväg ett mail, förklarade mitt ärende och bifogade betyg...
Svaret dröjde så efter några veckor ringde jag dit jag skickat mailet.
Fick prata med en trevlig kvinna som meddelade att de inte hade hunnit med att kolla på mitt ärende än... Men hon tog en titt på mitt mail när jag ändå var i luren och kunde snabbt konstatera att jag hade behörighet att soka alla utbildningar på högskola/universitet som kräver "grundbehörighet"!!

Tänk att det bara skulle behövas ett litet telefonsamtal att få reda på det...! ;)

Får se hur det blir efter nyår, om jag kommer läsa de kurser jag sökt eller om jag satsa på ett jobb...
Kunskap kan man ju aldrig få för mkt av så blir nog lite plugg iaf...

.......................................................................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0