Sådd 2011

Årets första frön har kommit i jorden!

Idag sådde jag lite Basilika och lite Stockrosor...
Hoppas de tar sig!! :)
Är lite konfunderad över hur jag ska bära mig åt när allt ska skolas om o jag ska härda av plantorna och så, har ju ingen balkong på nya lghten... well well, det får vi lösa då...

Tror jag kommer så resten av mina fröer på friland direkt på plats så är det ju bara till att rensa bort överflödet... ;)

En växt till som jag funderar på att förså är Lavendel...
Det ska tydligen ha kommit nån ny sort som t.o.m blommar första året!!
Läste om den i nån tidning för ett tag sen och en klasskompis hade fått tag på frön och sått den.
Skulle va perfekt till mitt projekt på Mon!!! :)



..................................................................................................................................

Kommentarer
Postat av: Läsfröken

Jag säger blomstertobak fortfarande, den vita, som doftar så gott och som drar bin som är nyttiga för allt i trädgåren. Yttepytte små frön, men gror bra ochg blir vackra.

Vita blommor lyser dessutom upp och fram på höstkanten är det bra med glimtar av vitt, trädgården blir ljusare. Blomstertobak står ju till frost.

2011-03-21 @ 23:02:47
Postat av: Nordlycka

Hehehe... Jag får helt enkelt ta o testa tobak! ;)

Men blir det inte lätt löss på tobak...?

2011-03-22 @ 08:05:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0