Grönsakssoppa

Går och småfryser mest hela tiden sen jag flyttat till Götet...

Det är en rå kyla här i stan!
I helgen tröttnade jag på att frysa så jag bestämde mig för att laga lite värmande Grönsakssoppa.
Det är ju busenkelt!!

Man kokar bara upp 1L grönsaksbuljong, och sen häller man bara i de strimlade/tärnade grönsakerna pö om pö efter hur lång koktid de har.
Jag änvände morot, potatis, palsternacka, kålrot, gul lök och paprika.
Oftast tycker jag inte att man behöver krydda nått eftersom buljongen smakar ganska mkt och sen smakar ju grönsakerna oxå... men vill man ha lite mer sting i soppan kan man tex ha i lite cayennepeppar.




soppan blir ju extra god ihop med en macka av hembakat filmjölksbröd.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0