Marmeladsäsong 2011

Marmeladsäsongen 2011 har startat! ;)

Rabarberna växer så det knakar på torpet!!
Bakar såklart paj så ofta jag får tillfälle att bjuda någon...
Men i veckan gjorde jag även säsongens första marmeladkok. :)

För två år sedan var jag nere och besökte Mandelmans Trädgård på Österlen.
Jag köpte med mig en burk av deras rabarbermarmelad med smak av vanilj och stjärnanis som var supergod! :)
Ville försöka återskapa den smaken när jag kokade min marmelad nu i veckan...
Och får nog påstå att min marmelad blev minst lika god som deras... ;)


Boka ett rum på Torpet Mon Hotell så kan du smaka på Nordlycka Trädgård´s goda marmelad till frukost!! :)

...............................................................................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0