Befruktning

Jag måste försöka få mer bin och andra bra "befruktare till min trädgård!!

Tog en promenad i trädgårde när jag kom till torpet ikväll...
Alltid lika roligt att gå runt och titta hur växterna har tagit sig och växt sen senast jag såg dem, det händer en hel del på en vecka!! :)

Tror jag beklagade mig här på bloggen för någon månadsen över att jag tyckte det var ont om insekter i trädgården som kunde pollinera alla blommor, var rädd att det inte skulle bli så mkt äpplen och annan frukt och bär...
Mina farhågor besannades  undr min runda i trädgården ikväll tyvärr...
Jag hittade nästan ingen kart i äppelträden alls...fast träden var helt översollade av blommori våras... :(
Får se vad skörden räcker till i september...

Så för att locka fler insekter till trädgården funderar jag på att plantera in många perenner som lockar till sig bin, humlor o fjärilar och anrda insekter i den nya rabatten utmed stenmuren som jag hoppas blir verklighet  i sommar! ;)

Så nästa år kanske det kan digna med äpplen på träden igen som dt gjorde förr i tiden, när jag var mindre.. :)

.............................................................................................................................................................

Kommentarer
Postat av: Läsfröken

Du kan fortfarande så Strandkrassing, det är en ypperlig bidragare.

2011-06-11 @ 13:56:34
Postat av: Läsfröken

http://www.grobar.se/Vaxtdatabas/835/Strandkrassing

2011-06-11 @ 13:59:35
Postat av: Nordlycka

Tack för tipset!!

Hade ingen koll på att Strandkrassing drog till sig bin..

Den doftar ju så gott!!

Hade den i min plantering på balkongen för nått år sedan o den kom precis i höjd med ansiktet när man satt o åt/fikade så det var bara att sticka in näsan i plantan o njuta!! ;)

2011-06-11 @ 23:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0