Observation v.4

Våran lärare Göran gillar att observera saker!

Han vill att vi ska lära oss att se på saker/platser/mm. och tänka på vad som sker, hur det är uppbyggt, av vad det är uppbyggt, vad det finns för mening med det, vad tanken bakom det är, mm, mm...

I fredags var vi ute och gick lite kring skolan. Vi tittade bland annat på en grop... kollade de olika jord och fyllnadslagren osv... Han visade även andra saker som hade med bla perspektiv och mät-teknik att göra som vi har pratat om innan i veckan.
Det är kul när man får se saker o samanhang i verkligheten så man inte bara pratar om det teoretiskt! :)

Vi fick i uppgift att bestämma oss för en plats, vart som helst, och så ska vi obesrvera den platsen med jämna mellanrum och tänka hur den ändrar sig med tidens gång...
Det finns ju miljontals ställen att välja...men tror jag ska välja mitt land i söderläge på toret...
Det blommar ju nästan hela tiden i det landet från tidig vår till sen höst så man verkligen kan se tidens gång...
Tog en bild när jag var där nu i helgen...


Södergavel på Nordlycka v.4

Ställde mig med ryggen mot äppelträdets stam så jag kan ta alla korten i samma vinkel...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0