Vårsådd

Idag har jag laddat upp inför vårsådden!! :)

Var en sväng till ÖoB idag och skulle införskaffa lite bra-att-ha-grejor...
Jag hamnade av nån anledning bland trädgårsdgrejorna... och då visade det sig att de hade fått fram alla fröer och annat kul! :)

Har ju tyvärr ingen balkong på nya lyan, men tänkte ändå att jag skulle förgro lite planter här hemma.
Så jag köpte mig ett litet mini-drivhus att ha på köksbordet...och så massa fröer såklart!! ;)
Det blev morötter, rädisor och sockerärtor till grönsakslandet. Och sen blev det Luktärt, Nattviol, Borstnejlika, PionVallmo och Stockrosor till mitt "nya"  rosa/lila-land jag ska gräva på torpet.
Fröpåsarna från Bröderna Nelsons kostade bara 5kr styck!!

Kommer så allt direkt i landet utom Stockrosorna, Luktärterna och Borstnejlikorna.
Måste skaffa lite såjord oxå bara... :)


Kommentarer
Postat av: John

Tack för adressen! 5 kr....det är ju inte dyrt!

2011-02-04 @ 18:29:00
URL: http://www.alshults-herrgard.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0