Ny placering

Jag är så glad... :)

Mina vita Höstannemoner på torpet har alltid varit så klena o knappt vuxit någonting på alla de år jag har haft dem..
De har haft rätt ståndort i rabatten med öst-läge så har inte riktigt fattat varför de inte har varit nån sprutt på dem...
Det enda jag skulle kunnat tänka mig är att de inte har fått tillräckligt med fukt, för de har stått längst bak i rabatten...

Så när jag grävde om rabatten med öst-läge i våras så fick Höstannemonerna en ny placering, länst fram i rabatten istället, ca 50 cm längre ut från husväggen.
och gissa vad som hände!!
Plantorna har vuxit sig stora och frodiga och ser hur fina ut som hellst!! :)

De höll på att slå ut när jag var på torpet förra helgen och jag hoppas de blommar i nån vecka till så jag hinner få se lite av blomprakten. :)

Tänk att så lite kan göra så mycket....



......................................................................................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0