Trädgårdsmässan 2011

Förra helgen var jag ju i Sthlm och förlustade mig...

Åkte upp till min forna hemstad förra fredagen. Hade myskväll med bästa tjejkompisen på kvällen, god mat och massa prat förgyllde kvällen. :)

På lördags morgonen var det dax för "Nordiska Trädgårdar" på Älvsjömässan! :)
Som tur var va vi där redan kl.10!!
Det var lagon med folk fram till 12-snåret, sen var det tjockt med folk!
Som vanligt var det många som sålde lköar och knölar och pelargoner är ju alltid poppis...
Det enda jag köpte på mässan var två böcker, "Köksträdgårdens historia" av Marie & Björn Hansson och "Rosendals Trädgård -ett år men trädgård och mat" av Malou von Sivers och Lena Koller.
Har bara hunnit bläddra genom dem snabbt men de ser väldigt fina ut! :)



Men jag kom hem med en pelargonstickling oxå!
Som jag vann! :)
Jag och min polare som jag var på mässan med testade våra kunskaper på trädkvistar med knoppar i en monter... Vi hade 33 rätt av 35 möjliga! Vinsten var en pelargonstickling. De visste inte vad det var för sort, så får se vad det blir för färg på blommorna, spännande! ;)
Bladen doftar som en Dr. Westerlund...men bladen ser ut som "vanliga" pelargonblad så tror inte det är nån sån...



Roligast på mässan var nog att se Andreas Graveleij´s bidrag i balkongtävlingen!
Han hade den klart finaste balkongen tycker jag!! Jag röstade såklart, men det räckte inte till seger för honom, han hamnade på en hedrande 4e placering...





Vid  pomologernas monter såg jag Niklas Melin som jag hade som lärare när jag gick på trädgårdskursen hos Medborgarskolan för några år sedan. Hade gärna gått fram och hälsat på honom och berättat att jag har börjat på en trädgårdsutbildning, men han hade så mkt att göra så jag ville inte störa...



...........................................................................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0