Snickarglädje

Jag ska gräva massa nya land på torpet i år är det tänkt...

Då behöver man ju en såll!!
Allra helst om man ska förvandla en gräsmatta eller ett igenvuxet snår till en fint blomstrande rabatt... ;)
Man ska aldrig sluta drömma... ;)

Även om målet ligger en bra bit in i framtiden så måste man ju börja i rätt ände, från grunden.
Som tur är har jag fin och mullrik jord nästan över allt på torpet (det ser mängder av feta maskar o sorken till!) så det är ganska lätt att gräva, även såhär års.
Så för att kunna sätta igång med allt grävande så var jag tvungen att åtgärda avsaknaden av en såll...
Med hjälp av några brädbitar, en såg, lite nät, spik och en hammare var det snart åtgärdat!! :)

Ett...

några brädor och lite nät...

Tu...

vips så har man ramen till en såll! notera de fint snidade handtagen! ;)

Tre!

så var sållen klar!! :)

Den funkade finfint när jag grävde mitt "nya" land!! :)

Det var riktigt roligt att bygga sållen så jag gjorde ett stöd till vinbärsbuskarna oxå när jag ändå hade sågen o hammaren framme! ;)


slog först ihop sidorna var för sig...


sedan spikade jag ihop dem på plats när jag hade slagit ner benen i marken...

Hoppas på mycket vinbär i sommar!! :)

....................................................................................................................................................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0