Observation v.16

Ihelgen var det dax att plantera på torpet!! :)

Gillar ju när man kan dela växter och flytta till andra ställen eller kanske byta med andra(om de inte har mördarsniglar)...
Flera av perennerna i rabatten i söderläget har vuxit sig riktigt stora viket var perfekt när jag skulle plantera rabatten östsidan! :)
Hade egentligen tänk att rabatten på östsidan skulle vara helt vit...men nu fick den bli vit med gula inslag...


Rabatten på östsidan planterad med bla Hosta, Daglilja, Gullris, Löjtnantshjärta, Daggkåpa, Höstanemon och en Honungsros (Helenae 'Hybrida')


Grävde en djup grop som jag fyllde med stora stenar nedanför utkastet från stupröret för att förhoppningsvis slippa att vattnet från stupröret sköljer iväg jorden i landet...


Nu har det börjat grönska i rabatten med söderläge... Påskliljorna har mer eller mindre lämnat rabatten och gett sig ut i gräsmattan. ;) jag hoppas att de perenner som jag har "delat" till rabatten i östläget kommer att få ny härlig växtkraft! :)

Tog dessvärre inget kort på hela "rabatten" i västläge, men blev två kort på delar av "rabatten"


Den lilla "rabatten" med Buxbom i framkanten och Stormhatt längst bak där jag brukar plantera den vita Dahlian och Gladiolus...


Rensade upp runt Pionerna...

Framöver i sommar är tanken att jag ska koppla samman de små rabatterna i västläge till en lång böljande rabatt... En hel del grävande o sållande som väntar med andra ord!! ;)

.........................................................................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0