Äntligen!!

Äntligen har min dröm sedan länge gått i uppfyllelse!!! :)

Har länge gått och suktat efter en Honungsros men har inte haft nån rabatt att sätta en klätterros i...
Men nu när jag har grävt den "nya" rabatten på torpet så kändes det som ett ganska självklart ställe att plantera en Helenae 'Hybrida' på! :)
Så förra helgen åkte jag till Rångedala Plantskola och köpte mig ett ståtligt exemplar av denna fina ros! :)


Planterade Helenae 'Hybrida' enligt konstens alla regler, hoppas hon kommer trivas och frodas och blomma massor!!! :)

Planterar man en klätterros så måste man ju fixa nått som den kan klättra på oxå...
Så jag snickrade ihop en liten spaljé till den, måttet blev h:240 X b:150... ;)


Av ett plockepinn kan det bli...


en fin spaljé!! ;) här står den uppställd mot ladugårdsväggen...
Nu i helgen ska den målas med Falurödfärg och sedan monteras på väggen på huset. :)

...........................................................................................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0