Ullared

De flesta har väl hört talas om fenomenet GeKå´s i Ullared vid det här laget...



Om man inte har varit där själv "in real life" så kanske man har sett dokusåpan på Tv.

Jag brukar avlägga ca. ett besök om året på detta shoppingmecka, vanligtvis på sommaren då det ligger på vägen ner till Varberg där en av mina mostrar har stuga.
I somras blev det dock inget besök i Ullared, så när min kära syster frågade om jag ville följa med en dan i veckan som gått så var jag inte sen att hänga på.
Tänkte jag skulle kitta upp mig på en ny outfit till trädgården.. Hade hört att de skulle ha ett bra urval av arbetskläder på GeKå´s.

Sagt och gjort, efter lite research på nätet på Gekå´s hemsida åkte vi dit för att göra storfynd!!
Hemska rykten om kilometerlånga köer in till affären såhär i avlöningstider va dock osanna, det var bara att traska raka vägen in i shoppingparadiset! ;)

Syrran tog en vagn och jag nöjde mig med en liten korg...jag skulle ju egentligen inte handla något...förutom trädgårskläderna...
Men ack vad jag bedrog mig...efter hygienartiklarna och herravdelningen var min lilla korg redan proppfull...och då hade vi mer än halva varuhuset kvar att gå igenom...resten av shoppingrundan fick jag helt sonika snylta på syrrans vagn...

Under de 5  timmar vi spenderade på GeKå´s fylldes varuhuset sakta men säkert på med mer o mer folk(mestadels kvinnor) med nått smått maniskt i blicken... Efter att jag efter X antal gånger blivit påkörd på hälarna och blivit frontalkrockad med min vagn, fast jag stod snällt parkerad vid sidan av gången, så undrade jag om inte det skulle va bra om kärringarna fick gå nån form av körskola innan de gav sig in i trängseln med vagnarna...?

Några iaktagelser på GeKå´s måste nämnas... Färglada slingor i håret och allra helst en röd toft i luggen verkar va poppis bland de shoppinglada damerna.. även hemmafärgat hår med sotiga toppar verkar modernt.. hemmablonderat hår med gigantisk utväxt tyckte många tydligen va snyggt oxå!
Helst ska man oxå va överviktig och ha en illasittande tröja och för små tights på sig..
Hmmm...större orgie i "bad taste" har jag sällan skådat!!
Jag kände mig som värsta fashionistan där jag gick i jeans o tischa... ;)

Eftersom jag bara skulle köpa lite kläder till trädgårde blev jag lite förbryllad över prislappen på hela kalaset när jag betalade i kassan... det skulle ju va billigt att handla i Ullared!!
Men vid närmare eftertanke visade det sig att jag hade fått ihop alla mina julklappar till familjen + lite bra-att-ha-grejor + lite förbrukningsvaror som alltid går åt och såklart min trädgårdsoutfit!
Får nog ändå säga att jag fick ganska mkt för pengarna! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0