Ljud

Det finns många ljud...

Låg i sängen i morse och läste i godan ro när det plötsligt small till två gånger!!
Lät som det var precis utanför sovrumsfönstret men det var nog nerifrån skogen det lät...
Älgjakten startade igår!! :)
man kan ju alltid hoppas på att det var nån av jägarna som går på våra marker som hade fått en stor älg i sikte... för då kanske man kan få sig en älgstek att stoppa i ugnen... :)

När jag sen kom ut i köket och skulle fixa till lite frukost lät det som att en Hackspett satt och knackade på husgaveln...
Hmmm... konstigt tänkte jag och öppnade fönstret för att kolla om den satt i Asken bakom huset där jag har sett den ibland...
Men icke..
Det "knackande" ljudet kom från husgaveln...
Det var daggvatten som droppade från taket ner i stuprännan som lät...

Nu när jag satt och käkade frulle och tittade ut på gårdsplan så hoppade en stor Nötskrika förbi. De är väldigt fina med sin roströda färg och ljusblå fält på vingarna. :)

Nu är det dax och ge sig ut i Björkhargarna igen för att släpa ihop ris!

Jag gillar livet på landet! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0