Liemannen

Happy Halloween på er allihopa!!

När jag kom tillbaka till torpet igår efter mina Gbg-dagar satte jag igång med att sätta om fårnätet runt trädgården, kände att jag behöve lite mer trädgård för att kunna förverkliga mina planer på att plantera fler fruktträd.
Vill bla sätta ett Transparant Blanche.
Alla tre sorters äppelträd som finns nu, Sävstaholm, Astrakan Gyllenkrok och Farmors Juläpple pollinerar varandra. Men Transparant Blanche står alltid med i alla böcker som ett bra kompliment till alla sorterna...så för att säkra stora skördar i framtiden tänkte jag att det vore bra att kompletera med ett TB-träd. :)

Jag hann precis färdigt med nätet innan mörkret sänkte sig...
Så resten av jobbet med att röjja upp allt hallonsnår och sly fick vänta tills idag.
Passande såhär i Halloweentider tog jag, likt liemannen, lien och svingade den över den nya delen av trädgården.
En timmas jobb senare var det rent och snyggt! :)
Nu blir det bara till att hålla hallon och kirskål i chakt nästa sommar så man kan börja gräva nästa höst...

Man ska skynda långsamt!
Det nya inom trädgård ska ju tydligen vara att arbetet ska få ta sin tid och att resultatet ska få växa fram långsamt istället för att allt ska va klart på några dagar.
Man ska njuta av arbetet oxå, inte bara resultatet!
Kul att man kan vara modern utan att veta om det!! ;) 

Nätet är flyttat, mer trädgård - mindre Björkhage..


Mindre hallonsnår och sly - mer trädgård(?)... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0