Julie & Julia

Hade myskväll med M i söndags.

Vi har typ i tre månaders tid försökt få till en kväll för att kolla på filmen Julie & Julia.
I söndags blev det äntligen av! :)
M kom över och jag svängde ihop en matig kycklingsallad me Italiensk-touch, vi diskuterade vägval i livet och om man ska våga satsa på nått helt nytt fast man inte är purung längre...

Efter maten var det äntligen dax att få se filmen som jag har väntat på såååå länge!! :)
Vi laddade upp med smågodis, nybakade bananmuffins och SIAglass i smakerna Tiramisu och nya favvosmaken Kardemumma/Rabarber. :)

Filmen var en riktig feelgood-film!! :) Skrattade mkt åt Meryl Streeps härliga karaktär.
Filmen är baserad på två true-stories vilket ju gör den extra bra!! :)
Jag är ju så dålig på att berätta vad filmer handlar om men gör ett försök på en snabb-sammanfattning...
Ena storyn som går paralellt med den andar handlar om kvinnan som introducerade det Franska köket till Amerikanska hemmafruar genom att skriva en kokbok som gjorde stor succé på 50-60-talet. Den andar storyn handlar om en kvinna i NYC i nutid som ska laga sig igenom förut nämnda kokbok på 365 dagar och blogga om det....
Jag kan varmt rekomendera Julie & Julia!!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0