Nördbyxor

Ett viktigt plagg när man vandrar är de såkallade Nördbyxorna!!

Har inte haft några Nördbyxor i min ägo förut...men nu ligger det ett par i min garderob. :)
Införskaffade dem på Naturkompaniets stora butik på Sveavägen härom dan.
Och menda köpdjävulen ändå var i mig så gick jag lös på ett regnställ oxå... På rekomendation av Mr. M.H så blev det ett regnställ där byxorna har dragkedja på sidan av benen, ända uppifrån och ner.
Mycket praktiskt om det kommer en regnskur utan förvarning!
Då är det bara att dra upp dragkedjorna o så sitter regnbyxorna på plats utan att man har behövt kränga av sig kängorna och annat. :) 

NU kanske ni undrar vad ett par Nördbyxor är för något...??
Jo, det är ett par byxor, gärna i nått snabbtorkande material, som kan bäras i varianterna lång-, Capri- o shorts-modell. 3 i 1 liksom...mkt praktiskt!! :)

Om det är någon som vet vad en "spork" är så får den personen gärna tips mig om vad det är!!!
De ska va väldigt praktiska på fjället tydligen...Mina vandringskumpaner vägrar berätta...
Tror att det är något kombinerat verktygsom kan liknas vid en kniv, gaffel och sked i ett, än en gång 3 i 1.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0