Nytt liv

Skrev i våras om mina två små äppelträd som jag satte i höstas, som haren hade barkat av helt och hållet i vintras.

Jag trodde de var döda men hade inte hjärta att gräva upp dem med en gång så de fick stå kvar...
och tur va det, för när jag kom till torpet till Midsommar så hade de kvicknat till och fått nytt liv och börjat växa!! :)
Gissa om jag blev glad?!!!! :)

De små torra stammarna hade brutit nya grenskott lite längre ner.
Trodde först att det kanske var skott som var "oäkta" från under ympstället, men när jag tittade närmre på stammarna insåg jag att ympstället på båda stammarna satt precis nere vid marken. :)

Ska bli kul att få bygga upp två äppelträd från grunden på egenhand! :)


Gyllenkroks Asrakan i våras...


och i början på Juli... :)


Farmors Juläpple i våras...


och nu i juli... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0