Hairspray

Efter Bondens Marknad tog jag en sväng på stan...
Har pratat om att gå på musikalen Hairspray på Chinateatern, så tog en rövare och gick dit för att höra om de hade några biljetter kvar till kvällens föreställning...
Till mina stora förvåning svarade hon ja på min fråga om de hade biljetter kvar... okej tänkte jag, blir säkert på balkong isf...
Det finns på rad 13...på parkett!
Det var ingen idé att fundera, klart vi tar dem sa jag!! :)
Det var bara att åka hem och svidaom för att återvända några timmar senare.

Hairspray var helt fantastisk!!! Föreställningen har allt man kan begära. Den är rolig, har bra sång och dansnummer och har ett högt tempo rakt igenom utan att dippa.


Lassgård i sina yppiga former är fenomenal som Edna Turnblad, Bergström visar sin vassaste sida, spagetti-mannen Alling gör en kärleksfull humorbutiks ägare, Heribertsson är perfekt som tjejigt highschool-blåögd samhällskämpe och del Pilar ger till ljuda som når till högre höjder...


Äntligen får Jessica Heribertsson visa vad hon går för. Efter ett otal biroller får hon nu ta ton och visa alla vilken fantastisk röst hon har. :) Fick upp ögonen för henne för massa år sedan när hon var med i Grease.


Har ni inte möjlighet att ta er till Chinateatern och se Hairspray kan ni ju alltid gå och hyra filmen som kom för några år sedan. Den är bra, men inte det är inte samma sak att sitta framför Tvn som att se det hela live. :)

Säger som jag brukar...GÅ OCH SE HAIRSPRAY PÅ CHINA!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0