Ekolådan

Var på Kulturhuset idag och kollad in Ekolådans äppeldagar.
Ett bageri fanns på plats och sålde äppelbröd och annat gott med äpple i.
Man fick provsmaka nypressad äppelmust som de hade gjort på plats, och äppelsoppa med palsternacka, allt smakade smaskens! :)
Min lärare från trädgårdskursen fanns på plats och artbestämde äpplen som man fick ta med.
Pratade lite med honom om mina nysatta äppelträd på torpet..visade sig att jag inte skulle klippt dem nu i år utan väntat tills nästa år...de kommer inte dö, men tillväxten blir troligtvis inte lika kraftig som om jag väntat... man lär förhoppningsvis av sina misstag..

man kunde köpa ekologiskt framodlade äppelträd..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0